Dit is de privé weblog van Geertje Vierhout fotografie. Op deze weblog vind je in het archief nog veel foto's van trouwreportages, portretten en nog veel meer. Nieuwe blogberichten met trouw- en portretfoto's vind je op de nieuwe website: www.capturedlove.nl. De nieuwe website is dus een site en blog inéén, zodat alles wat met mijn beroepsmatige fotografie te maken heeft op één plek staat. Op de hoofdpagina staat altijd de nieuwste blogpost bovenaan, en in het portfolio kan je heel veel foto's bekijken. Op deze weblog waar je nu bent zal ik de overige foto's posten zoals de natuurfoto's die ik ook graag maak, maar die geen onderdeel van mijn werk zijn.Je kan ze dus allebei blijven volgen,ook via de RSS-feed die op beide blogs mogelijk is.

vrijdag 11 januari 2008

5 minuten

Op het terras voor het keukenraam staat een vogelhuisje. Het is volgehangen met de nodige vetbollen en pindanetjes en het is er de hele dag een drukte van belang. Net zat ik 5 minuutjes voor het raam en zaten er wel 15 vogels op. Ik telde zo maar even 8 soorten in die paar minuten: mussen, heggemussen, (veel) pimpelmeesjes, koolmeesjes, een merel, vinkjes, een roodborstje en 2 staartmeesjes. Die laatste zie ik niet zo vaak, maar helaas waren ze te snel weer verdwenen om op de foto te zetten. Misschien komen ze straks nog terug! Deze foto's zijn even snel door het raam heen gemaakt.
De pimpelmeesjes hangen altijd zo grappig te bungelen aan de pindanetjes
Ze maken nog wel eens ruzie om het beste plekje of lekkerste hapje...soms zijn het net mensen ;-)
Het roodbortje zoekt het meestal wat lager bij de grond, hij vindt het zeker te druk tussen al die mussen en mezen!

8 opmerkingen:

  1. hallo Geertje,

    wat leuk dat je mijn blog regelmatig bezoekt ( joie de vivre ) en we delen dezelfde passie , allen maak jij je beroep ervan . mag ik je linken bij mijn blog ?


    groetjes eliane

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geertje ik heb je bij mijn favo blogs gezet!!!!
    terug zo een prachtige foto's!!!
    ik neem heel graag foto's maar zoals jij dat doet lukt me dat niet hoor !! chapeau !!!
    ik vraag me af hoe je een wazige achtergrond creeert ??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. live your life friendly12 januari 2008 om 11:31

    Gefeliciteerd met je blog.
    Hele mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank voor alle reacties!
    @els; de wazige achtergrond krijg je door met een flinke telelens te werken (200-300mm) en dan een groot diafragma te gebruiken (=laag f getal: f4 of f 5.6 bijv.)
    groetjes Geertje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi geertje, wat een super gave foto's joh! en natuurlijk vind ik het goed als je een linkje op je blog plaatst....ik voel me zeer vereerd! hihihi! leuk! groetjes marije.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hee Geertje, wat gaaf dat je nu een eigen blog hebt!!
    Veel succes ermee en natuurlijk ook met de rest van je plannen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. OOOOOOOOhhh wat een mooie foto's!! En wat een eer vermeld te worden op je blog.....Superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen