Dit is de privé weblog van Geertje Vierhout fotografie. Op deze weblog vind je in het archief nog veel foto's van trouwreportages, portretten en nog veel meer. Nieuwe blogberichten met trouw- en portretfoto's vind je op de nieuwe website: www.capturedlove.nl. De nieuwe website is dus een site en blog inéén, zodat alles wat met mijn beroepsmatige fotografie te maken heeft op één plek staat. Op de hoofdpagina staat altijd de nieuwste blogpost bovenaan, en in het portfolio kan je heel veel foto's bekijken. Op deze weblog waar je nu bent zal ik de overige foto's posten zoals de natuurfoto's die ik ook graag maak, maar die geen onderdeel van mijn werk zijn.Je kan ze dus allebei blijven volgen,ook via de RSS-feed die op beide blogs mogelijk is.

donderdag 28 augustus 2008

Vogelexcursie

Voor zijn verjaardag had Dick van mij een tegoedbon voor een vogel-excursie in de oostvaardersplassen gekregen. Vandaag was het zover en hebben we deze privé-excursie, verzorgd door FlevoBirdwatching, gemaakt. Om 8 uur werden we al in Almere verwacht, dus dat was vroeg op, om 7 uur zaten we al in de auto! Maar het was de moeite waard, we zijn naar 3 verschillende plekken geweest om vogels te kijken en hebben meer dan 40 soorten gezien. Ook de ijsvogel kwam nog overvliegen, jammer genoeg ging hij niet zitten, ik hoopte op een betere foto dan die van een paar jaar terug bij Staverden, maar we hebben 'm toch maar gezien! Ik heb een paar foto's genomen, maar eigenlijk is 300 mm voor vogels nog wat tele te weinig. De meeste foto's hieronder zijn dan ook wel wat gecropt, maar het is toch leuk er een paar plaatjes van te hebben.

lepelaars

Zo'n swarovski-telescoop is echt super, die zou ik ook wel willen...

aalscholvers

opvliegende zomertalingen

dodaars

Deze zilverreiger zat even heel dichtbij
en konden we dus goed fotograferen
voordat hij weer verder vloog!
Hier is Rik van flevo birdwatching aan het speuren naar baardmannetjes, maar deze lieten zich alleen maar horen, en niet zien. Al met al was het een erg leuke ochtend en kunnen we zo'n excursie zeker aanbevelen!


2 opmerkingen:

  1. Wat een origineel cadeau! Mooie foto's (tja, het wordt wat saai om dat steeds te typen). ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me inderdaad een hele leuke ervaring en de foto's zijn toch zeer geslaagd. Het telebereik zal altijd te weinig zijn want er is altijd wel weer iets dat nog een stukje verder zit/staat/ligt/zwemt.

    BeantwoordenVerwijderen