Dit is de privé weblog van Geertje Vierhout fotografie. Op deze weblog vind je in het archief nog veel foto's van trouwreportages, portretten en nog veel meer. Nieuwe blogberichten met trouw- en portretfoto's vind je op de nieuwe website: www.capturedlove.nl. De nieuwe website is dus een site en blog inéén, zodat alles wat met mijn beroepsmatige fotografie te maken heeft op één plek staat. Op de hoofdpagina staat altijd de nieuwste blogpost bovenaan, en in het portfolio kan je heel veel foto's bekijken. Op deze weblog waar je nu bent zal ik de overige foto's posten zoals de natuurfoto's die ik ook graag maak, maar die geen onderdeel van mijn werk zijn.Je kan ze dus allebei blijven volgen,ook via de RSS-feed die op beide blogs mogelijk is.

donderdag 6 november 2008

Paddestoelen

Hoog tijd weer voor een logje...ben druk druk druk met de trouwreportages die nog liggen te wachten op uitzoeken en bewerken dus gun mezelf niet zo veel tijd om te bloggen. Vorige week ben ik ook nog naar een soort minibeurs voor fotografen geweest op een boot in Zwolle. Ik heb daar de digitale albums van vakcolor eens bekeken en denk dat ik daar een demoboek van ga bestellen, zodat bruidsparen kunnen kiezen tussen traditioneel geplakt of een digitaal boek. Ook was er nog een workshop over photoshop, waar ik wel wat leuke dingen van opgestoken heb, al kon deze meneer beter wat minder zwammen tussendoor, dan had het ietsje minder lang kunnen duren. Maar zo heb ik weer een bruggetje naar deze foto's: vliegenzwammen. Ik vond dat er veel paddestoelen waren dit jaar en deze blijven toch mijn favorieten, je ziet bijna de kaboutertjes tevoorschijn komen! Op een aantal Belgische blogs zag ik een soort van stokje rondgaan om een onbewerkte en een bewerkte versie van een foto te laten zien. Dat doe ik bij deze foto dan ook eens: de onbewerkte jpg uit de camera en het bewerkte raw bestand. (ik fotografeer meestal in raw, met daarnaast een kleine jpg om ze snel te kunnen bekijken en een eerste selectie te maken) Ik heb de bewerkingen toegepast die ik in de workshop vorige week geleerd heb, eigenlijk alleen wat doordrukken en tegenhouden met laagmaskers, maar het effect is veel mooier dan met dodge en burn. Oké, genoeg gezwamd, tijd voor de foto's!

Dit is de onbewerkte jpg zo uit de camera (alleen verkleind voor internet)

En dit is het bewerkte raw-bestand
Ook dit is een bewerkt raw bestand.
Zo, nu ga ik gauw weer verder met de trouwfoto's!

O ja, luister zo om 8 uur even naar grootnieuwsradio (1008am) : Mijn schoonzusje Joyce doet daar dan mee aan de talentenjacht!

3 opmerkingen:

  1. Wat je allemaal niet kan doen he met fotobewerking! Zelf gebruik ik psp-x.
    Mooie foto's he die vliegenzwammen, inderdaad erg toepasselijk voor dat "gezwam"! Haha!

    Fijne avond hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh, heuse vliegenzwammen. Die lijken hier in Brabant wel uitgestorven! :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb deze paddenstoelen hier ook nog niet ontdekt. Super! En tjonge dat raw ziet er wel heel mooi uit! Kan je mij geen curus geven? ;)

    BeantwoordenVerwijderen