Dit is de privé weblog van Geertje Vierhout fotografie. Op deze weblog vind je in het archief nog veel foto's van trouwreportages, portretten en nog veel meer. Nieuwe blogberichten met trouw- en portretfoto's vind je op de nieuwe website: www.capturedlove.nl. De nieuwe website is dus een site en blog inéén, zodat alles wat met mijn beroepsmatige fotografie te maken heeft op één plek staat. Op de hoofdpagina staat altijd de nieuwste blogpost bovenaan, en in het portfolio kan je heel veel foto's bekijken. Op deze weblog waar je nu bent zal ik de overige foto's posten zoals de natuurfoto's die ik ook graag maak, maar die geen onderdeel van mijn werk zijn.Je kan ze dus allebei blijven volgen,ook via de RSS-feed die op beide blogs mogelijk is.

zaterdag 30 mei 2009

Edwin en Rianne

Een stralende dag gisteren, de trouwdag van Edwin en Rianne. Veel bruidsparen zullen dromen van zo'n strakblauwe lucht met volop zon. Voor de foto's is het niet altijd even fijn, maar ach, ook dat is op te lossen.

Sifra, het zusje van Rianne was een prachtig bruidsmeisje!

We hebben foto's gemaakt aan de IJssel bij Kampen, het was een vrolijke ongedwongen fotoshoot, waarvoor we eigenlijk al een beetje geoefend hadden tijdens de sessie voor de trouwkaart.

Niet alles zit mee op zo'n dag....
terwijl ik de linkse foto aan het maken ben, vaart er een groot schip voorbij. Ik zie het niet eens, want door de lens zie ik alleen wat je op de foto hier ziet. Maar dat schip brengt nogal wat golfslag te weeg, en opeens zie ik het water Edwin's voeten naderen! Tjonge, wat konden ze snel wegspringen! Terwijl ik eigenlijk onbewust snel uitzoom en de rechtse foto maak zie ik ineens de schoenen en het boeket in mijn beeld komen die daar nog lagen van een vorige foto... Ik lig zelf languit op een aanlegsteiger een stukje verder, dus kan ook niet zo snel overeind komen en schreeuw zo hard mogelijk: de bloemen, de schoenen! Die worden snel door Edwin en de videograaf uit het water gevist, want dat kwam nog verder dan op deze foto te zien is, maar toen was ik inmiddels in de benen gesprongen. Gelukkig valt de schade mee, de schoenen drogen even in de zon terwijl wij verder gaan met de fotosessie. wat een geluk dat ze beide droog bleven en niet meer samen op het strand zaten zoals een paar minuten ervoor...achteraf konden we er gelukkig nog om lachen.
En ja, de woensdag aangeschafte sunbounce was mee zoals je hierboven al ziet.

Anja, een vriendin van Rianne die mee was werd gebombardeerd tot assistente. Mike Larson vertelde woensdag dat hij altijd een assistent meeheeft (ze fotograferen meestal ook nog es met z'n 2-en) maar als ik dat zou moeten doen moet een trouwreportage wel heel erg duur worden. Ik was dus erg blij met de hulp van Anja, bij deze nogmaals bedankt!Dit zijn geen goede foto's qua compositie e.d., maar alleen even gemaakt om het effect van de sunbounce te laten zien, links zonder en rechts met....lijkt me duidelijk! En ja, je kan natuurlijk ook een gewoon reflectiescherm gebruiken maar deze heeft toch een wat groter oppervlak én is stevig en licht.

Op deze foto zie je bijvoorbeeld heel goed het effect van de sunbounce op de gezichten van het bruidspaar. Met inflitsen wordt dat toch minder mooi. Nou, een heel verhaal vandaag! Wie nog meer foto's wil zien kan weer kijken op de website

7 opmerkingen:

  1. Edwin&Rianne30 mei 2009 om 14:03

    Geertje, wat een fantastisch mooie foto's!!!
    Super bedankt voor het meewerken aan De mooiste Dag van Ons leven...

    Liefs, Edwin&Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie serie zeg. Het verschil van de sunbounce is duidelijk zichtbaar en mooier. Maar wat een gesleep...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's weer. En dat gedoe met de passerend boot wordt een familieverhaal. Wedden?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schitterende serie foto's! T'was ook ònze dag. Al was dat 12½ jaar geleden ;) Ik zei gisteren nog: 'we hadden het beter om kunnen draaien' want wàt een prachtige dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterend dat effect met die sunbounce, ik wil wel gratis met je mee hoor als hulpje!!! Kan ik misschien ook nog wat van leren!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtige foto's! en mss die ene dat ze wegspringen nog wel de leukste voor later ; )

    zo'n sunbounce, nooit van gehoord dus, scheelt ook wel een slok op een borrel zeg. super lijkt me dat, met zulke spullen werken. (ik klik met een tweedehands cameraatje van marktplaats..)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aha, meteen gepractiseerd. Ziet er goed uit met sunbounce, hoewel ik me afvraag of een lastolite schermpje van een paar tientjes niet hetzelfde effect heeft.

    gr. Robert

    BeantwoordenVerwijderen