Dit is de privé weblog van Geertje Vierhout fotografie. Op deze weblog vind je in het archief nog veel foto's van trouwreportages, portretten en nog veel meer. Nieuwe blogberichten met trouw- en portretfoto's vind je op de nieuwe website: www.capturedlove.nl. De nieuwe website is dus een site en blog inéén, zodat alles wat met mijn beroepsmatige fotografie te maken heeft op één plek staat. Op de hoofdpagina staat altijd de nieuwste blogpost bovenaan, en in het portfolio kan je heel veel foto's bekijken. Op deze weblog waar je nu bent zal ik de overige foto's posten zoals de natuurfoto's die ik ook graag maak, maar die geen onderdeel van mijn werk zijn.Je kan ze dus allebei blijven volgen,ook via de RSS-feed die op beide blogs mogelijk is.

dinsdag 5 mei 2009

5D mark II

Gisteren nadat de accu was opgeladen met de canon 5d mark II natuurlijk even de tuin ingelopen om een paar testplaatjes te maken. De seringen bloeien volop.

Ook de blauwe regen zit voller dan ooit, en is een dankbaar onderwerp om te fotograferen met de nieuwe canon. Het zal niet lang duren voor ik aan deze camera gewend ben :-)
Grootste voordeel voor mij: de hoge iso waarden om bijv. in de kerk bij trouwerijen zonder flits te kunnen fotograferen. (en het grootste nadeel: De enorm grote bestanden die de hoogste kwaliteit RAW oplevert....21 megapixels is ook wel een beetje erg veel van het goede) De film functie die er op zit heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar daar koop ik eigenlijk ook geen fotocamera voor... dat ga ik later nog wel eens testen.

Iemand interesse in een 30d, evt met 70-300 lens?

2 opmerkingen:

  1. Prachtig weer. En ik heb zelf een spiegelreflex, maar het lukt me maar niet om het in mn hoofd te krijgen wat mogelijkheden betreft! :(
    Kan je geen cursus geven? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. interesse wel, geld niet ; )
    maar prachtige plaatjes al!

    BeantwoordenVerwijderen