Dit is de privé weblog van Geertje Vierhout fotografie. Op deze weblog vind je in het archief nog veel foto's van trouwreportages, portretten en nog veel meer. Nieuwe blogberichten met trouw- en portretfoto's vind je op de nieuwe website: www.capturedlove.nl. De nieuwe website is dus een site en blog inéén, zodat alles wat met mijn beroepsmatige fotografie te maken heeft op één plek staat. Op de hoofdpagina staat altijd de nieuwste blogpost bovenaan, en in het portfolio kan je heel veel foto's bekijken. Op deze weblog waar je nu bent zal ik de overige foto's posten zoals de natuurfoto's die ik ook graag maak, maar die geen onderdeel van mijn werk zijn.Je kan ze dus allebei blijven volgen,ook via de RSS-feed die op beide blogs mogelijk is.

woensdag 27 mei 2009

Mike Larson

Samen met collega Gonny was ik vandaag in Amsterdam, bij Calumetphoto. Hier werd een workshop gegeven door de Amerikaanse huwlijksfotograaf Mike Larson, over fotograferen bij bestaand licht, met behulp van sunbounce reflectieschermen.

Mike hield een enthousiast verhaal over het werken als (huwelijks)fotograaf en liet ook één en ander zien wat hij zelf gefotografeerd heeft. 's Middags liet hij o.a. zien hoe de sunbounceschermen werken.

Een leuke en inspirerende workshop! Ik krijg dan altijd meteen zin om van alles uit te gaan proberen... Een sunbounce is inmiddels aangeschaft, dus binnenkort wellicht wat voorbeeldjes hier mét en zonder scherm.

6 opmerkingen:

  1. Ik zie geen foto's?
    Dakaniehé :) op zo'n site als deze hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. eh...er staan toch echt 2 foto's bij... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was vast heel leerzaam. Ben benieuwd naar de voorbeeldjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Geertje, ik was er ook bij. Ben op jouw blog gekomen door de lijst van blogs die is samengesteld. Foto's zijn goed zichtbaar!Kennelijk zat jij aan de rechterkant, ik links (met krukken toen nog). Ik ga zelf ook nog een post maken van Mike (zijn DVD-tje is overigens erg goed, beter dan de hele dag)ben ff wat te laat want veel te druk met...tja fotografie. Neem ook eens een kijkje op mijn blog. Ziet er goed uit hier. Ik zie bijv. dat in blogspot ook een functionaliteit zit met links naar andere blogs. Ben pas een maand met mijn blog bezig. Kun je mij berichten waar ik dat kan terugvinden.

    gr. Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe bevallen de sunbounce producten. Ik neem aan dat je deze buiten gebruikt?

    Stel dat je alleen bent is het dan een beetje te doen bij bijvoorbeeld een bruidsreportage.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Arvid
    Ik gebruik deze inderdaad buiten, alleen is dat niet handig, je hebt wel hulp nodig om m vast te houden!

    BeantwoordenVerwijderen