Dit is de privé weblog van Geertje Vierhout fotografie. Op deze weblog vind je in het archief nog veel foto's van trouwreportages, portretten en nog veel meer. Nieuwe blogberichten met trouw- en portretfoto's vind je op de nieuwe website: www.capturedlove.nl. De nieuwe website is dus een site en blog inéén, zodat alles wat met mijn beroepsmatige fotografie te maken heeft op één plek staat. Op de hoofdpagina staat altijd de nieuwste blogpost bovenaan, en in het portfolio kan je heel veel foto's bekijken. Op deze weblog waar je nu bent zal ik de overige foto's posten zoals de natuurfoto's die ik ook graag maak, maar die geen onderdeel van mijn werk zijn.Je kan ze dus allebei blijven volgen,ook via de RSS-feed die op beide blogs mogelijk is.

dinsdag 12 januari 2010

ROVER

Ik blijf het leuk vinden om naar de vogels in de tuin te kijken, en ik blijf er ook telkens foto's van maken... dit keer eerst maar eens een musje...

Ook de bonte specht komt nog regelmatig langs


en net terwijl ik zat te eten zie ik ineens dit heel stil in de magnolia zitten!

een roofvogel, maar welke?
De ANWB vogelgids er maar even bijgepakt en volgens mij is het een mannetjes sperwer.
200 mm is dan eigenlijk te weinig om mooi groot in beeld te krijgen, maar dankzij de hoge resolutie kan ik hem toch mooi beeldvullend croppen. Zo is er elke dag wel weer wat te zien in de tuin :-)

6 opmerkingen:

  1. hier alleen kraaien nu. en zomers meeuwen. de mussen hangen alleen rond op de terrassen..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij bent een geluks'vogel' zeg,
    zoveel vogels in je tuin...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hè, die vogels. Ik doe ook wel een beetje mijn best om ze in de tuin te krijgen. Maar ze weten me inmiddels goed te vinden. En dan stiekem wachten, want bij het minste of geringste geluid zijn ze weg....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zonder twijfel een Sperwer en hij staat er prachtig op, mooie heldere en scherpe foto, ondanks de crop!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt gelijk tante Geertje, het is een sperwer, mooi hoor
    groeten Jelle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha jelle, wat leuk, als jij het zegt weet ik het helemaal zeker!!
    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen