Dit is de privé weblog van Geertje Vierhout fotografie. Op deze weblog vind je in het archief nog veel foto's van trouwreportages, portretten en nog veel meer. Nieuwe blogberichten met trouw- en portretfoto's vind je op de nieuwe website: www.capturedlove.nl. De nieuwe website is dus een site en blog inéén, zodat alles wat met mijn beroepsmatige fotografie te maken heeft op één plek staat. Op de hoofdpagina staat altijd de nieuwste blogpost bovenaan, en in het portfolio kan je heel veel foto's bekijken. Op deze weblog waar je nu bent zal ik de overige foto's posten zoals de natuurfoto's die ik ook graag maak, maar die geen onderdeel van mijn werk zijn.Je kan ze dus allebei blijven volgen,ook via de RSS-feed die op beide blogs mogelijk is.

donderdag 21 januari 2010

zeearend

Gisteren las ik een stukje in de krant dat de zeearend weer terug is in de Oostvaardersplassen. Men was even bang dat ze weg waren, maar dat bleek dus niet zo te zijn. Vorig jaar hebben wij nog een vogelexcursie gemaakt bij de oostvaardersplassen, wat trouwens heel erg leuk was, maar de zeearend hebben we daar toen niet gezien. Maar dit krantenberichtje deed me terugdenken aan onze vakantie in Noorwegen in 2006. Toen hebben we nl. wél zeearenden gezien, niet één, maar een stuk of 8 (!) bij elkaar. Echt prachtig. We waren op de Lofoten dat jaar, en reden met onze gehuurde auto langs een mooie kustweg op Andoya toen we ineens iets op de rotsen zagen zitten. Dat bleken dus een stuk of 8 jonge zeearenden te zijn. We hebben de auto langs de weg gezet en echt tijden zitten kijken naar deze mooie vogels, ondertussen natuurlijk foto's makend. We hebben er ook een stukje film van, op een gegeven moment verorberden ze zelfs nog een vis van een otter oid. eh...Ik bedoel dat ze een vis van een otter probeerden te pikken... ofzo, dus. Maar goed, ik heb de foto's nog maar eens opgezocht: De foto's zijn allemaal gemaakt vanuit de auto, destijds nog met de minolta 7d, met 100-400mm lens. Het zijn absoluut geen superfoto's, maar het was wel een superervaring om dit zo te zien. Komende zomer hopen we weer naar Noorwegen te gaan, ik hoop dat ik dan eens papagaaiduikers op de foto kan zetten, die vind ik zó ontzettend leuk :-)

4 opmerkingen:

  1. zeker mooi. wat je fotografeert is doorgaans ook belangrijker dan waarmee je het fotografeert.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou zeg. Bijzonder. En het dan zo goed op de foto krijgen is een vak apart hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een belevenis lijkt me dat en met zulke foto's ben je dan toch alleen maar ongelooflijk blij en wij genieten zo mooi mee ;0)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto's! complimenten hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen