Dit is de privé weblog van Geertje Vierhout fotografie. Op deze weblog vind je in het archief nog veel foto's van trouwreportages, portretten en nog veel meer. Nieuwe blogberichten met trouw- en portretfoto's vind je op de nieuwe website: www.capturedlove.nl. De nieuwe website is dus een site en blog inéén, zodat alles wat met mijn beroepsmatige fotografie te maken heeft op één plek staat. Op de hoofdpagina staat altijd de nieuwste blogpost bovenaan, en in het portfolio kan je heel veel foto's bekijken. Op deze weblog waar je nu bent zal ik de overige foto's posten zoals de natuurfoto's die ik ook graag maak, maar die geen onderdeel van mijn werk zijn.Je kan ze dus allebei blijven volgen,ook via de RSS-feed die op beide blogs mogelijk is.

woensdag 3 maart 2010

wassenaar

Bij de hoofdprijs van de fotowedstrijd voor het Gelders landschap hoorde ook een hotelbon: een overnachting én 4 gangendiner én drankjes én ontbijt in een fletcher hotel naar keuze. Afgelopen weekend gingen we die bon maar eens inwisselen! Vrijdag vertrokken we naar Wassenaar, waar we heerlijk gewandeld, gegeten en geslapen hebben.
Hoewel het flink waaide was het gelukkig droog en hebben we vrijdagmiddag een leuke wandeling door de duinen en langs het strand gemaakt.
In de duinen lagen heel veel watertjes, een mooi gebied om te lopen!

Bij deze strandpaal stonden rozen. Dat vind ik dan wel intrigerend; waarom staan die daar, is er ter hoogte van deze strandpaal iemand verdronken? Of is er misschien een romantisch huwelijksaangezoek geweest daar? Zal het nooit weten...

's Avonds kregen we een heerlijk 4 gangendiner aangeboden (voor de nieuwsgierigen: meloen met parmaham, groentesoep, varkenshaas en dan ijs na). Natuurlijk even OS schaatsen gekeken en de volgende ochtend een heerlijk ontbijtbuffet. Stiekum vind ik dat altijd het leukste van hotelovernachtingen, zo'n uitgebreid ontbijt met allerlei lekkers!
De volgende morgen regende het, maar toen we 11 uur uit het hotel vertrokken werd het droog, dus opnieuw gewandeld, nu iets verderop tussen Wassenaar en Scheveningen. Soms kwam de zon er zelfs nog even door en lichten de golven prachtig wit op.
Die strandlopertjes zijn altijd zo leuk!
Zicht op Scheveningen
Dit soort foto's heb ik waarschijnlijk al 100x gemaakt, maar het blijft altijd weer mooi om naar de zee te kijken. Ik had alleen de G11 meegenomen, wel eens lekker om niet de hele dag met een grote camera te zeulen. Als afsluiter nog een pannenkoek gegeten daar en vervolgens richting huis; heerlijk om zo even uit te waaien!

4 opmerkingen:

  1. Ja, lekker om er even helemaal uit te zijn. Wij waren de laatste keer in Leiden en zijn ook nog in Wassenaar geweest. En inderdaad: zo'n ontbijt is zo relaxed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk aan het strand wandelen, uitwaaien en foto's maken. Aan het strand is het altijd mooi, welke weersomstandigheden je ook hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er heerlijk uit. En dat ontbijten vind ik dus ook helemaal super. Dan heb ik ineens wèl honger s'ochtends ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijk. en wat ank zegt, aan het strand is het altijd mooi. dat weet ik ook pas sinds ik hier woon, maar wat is dat genieten ook, elke keer weer =)

    BeantwoordenVerwijderen