Dit is de privé weblog van Geertje Vierhout fotografie. Op deze weblog vind je in het archief nog veel foto's van trouwreportages, portretten en nog veel meer. Nieuwe blogberichten met trouw- en portretfoto's vind je op de nieuwe website: www.capturedlove.nl. De nieuwe website is dus een site en blog inéén, zodat alles wat met mijn beroepsmatige fotografie te maken heeft op één plek staat. Op de hoofdpagina staat altijd de nieuwste blogpost bovenaan, en in het portfolio kan je heel veel foto's bekijken. Op deze weblog waar je nu bent zal ik de overige foto's posten zoals de natuurfoto's die ik ook graag maak, maar die geen onderdeel van mijn werk zijn.Je kan ze dus allebei blijven volgen,ook via de RSS-feed die op beide blogs mogelijk is.

woensdag 16 februari 2011

tulpen en macro

Een tijdje terug heb ik een macrolens gekocht, maar ik heb nog weinig tijd gehad er echt mee te experimenteren. Ik heb de lens al wel een paar keer voor portretten gebruikt en voor mooie close-ups van de trouwringen, maar vanmiddag ben ik eens even met wat tulpen aan de slag gegaan. De zon scheen zo mooi naar binnen precies op m'n aparte tulpenbos, daar móest ik even wat mee doen!
 
 Het valt nog niet mee om een goede foto te maken met een macrolens, de scherptediepte is bijvoorbeeld op diafragma 2.8 heel erg klein, op bovenstaande foto zie je dat goed, alleen het voorste randje van het bloemblad is maar scherp. Mooi om creatieve dingen mee te doen!
Een mooie lens om nog heel veel mee te oefenen!

8 opmerkingen:

  1. het is zo leuk om te doen. Kijk maar uit want je gaat elke week een bosje bloemen halen om te kunnen spelen met de macro lens. Wat een geluk dat het zonnetje even bij je naar binnen scheen, je foto's zijn prachtig geworden, heel verschillende uitgangspunten en het verschil laat je goed zien wat de diafragma kan doen.
    Een prachtige serie..

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ze ook schitterend! Wat mooi zeg! En wat een geweldige uitdaging weer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie resultaten! Dat rood komt goed over tegen de donkere achtergrond.
    Wat voor een macrolens is het geworden?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb geen verstand van fotografie, maar ik vind ze super!! Mooi om zo 'ontroerend' te kunnen fotograferen. Tineke

    BeantwoordenVerwijderen