Dit is de oude privé weblog van Geertje Vierhout fotografie. Voor bruidsfotografie ga naar www.fotovierhout.nl

woensdag 11 augustus 2010

Meer Noorwegen

Het is de hoogste tijd voor een nieuw logje, de dagen vliegen zo maar weer voorbij. Omdat het al een week geleden is dit keer een extra lange met nog wat verschillende foto's van Noorwegen.
De impossante Voringfossen. Bovenaan staat een hotel, dat geeft een beetje de verhouding weer...
Zomaar langs de weg ergens, één van de vele, vele mooie plekjes, je zou om de paar minuten kunnen stoppen voor een foto als je door Noorwegen rijdt...maar goed dat dat niet overal kan, dan had ik nog veel meer foto's om uit te zoeken...
De Atlanterhavsveien slingert zich zo'n 8 kilometer lang langs en over de atlantische oceaan
langs mooie eilandjes
en typisch Noorse inhammetjes zoals deze, zo jammer dat het die hele dag slecht weer was.
De beroemde trollstigen met z'n haarspeldbochten, op diezelfde bewolkte dag
Máár die wolken zijn hier allemaal verdwenen: dit is op het vogeleiland Runde.
We waren hier ook in 1998, en toen was het heel erg vies en nat daar, dus we waren blij dat het nu zulk prachtig weer was.
Runde staat bekend om z'n vogelrotsen, de foto moet je egenlijk heel groot zien, maar ál die witte stipjes op de rots zijn Jan van Genten. En die witte stipjes boven het water zijn vliegende Jan van Genten. en meeuwen.
Dick staat hier met z'n verrekijker naar diezelfde rots te turen
We wilden heel graag papegaaiduikers zien, maar die bleken overdag op zee te zijn. Omdat het voor ons een heel eindje rijden was konden we niet wachten tot ze 's avonds terug zouden zijn, dus nu moeten we nog een keer terug. Wat vervelend nou toch :-)
De vogel die je wel ziet op deze 2 foto's is trouwens de Grote Jager.
En wat een prachtige uitzichten daar hè.
En dit...ja dit was gewoon onze achtertuin in huisje 2! Compleet met watervallen. Dat paadje links loopt zo naar ons terrasje toe.
Dit terrasje en dit huisje dus. Wat ligt dat daar mooi hè.
En dit vond ik gewoon een schattig huisje...ik wilde er meer foto's van maken, maar de meneer die er woonde ging op z'n balkonnetje naar me staan kijken, toen durfde ik niet meer ;-)
Het eidsvatnet, vlak bij ons huisje. Een heleboel Noorwegen dit keer, daar hou ik het voorlopig even bij; volgende keer weer es wat anders. Enne...alle foto's zijn weer aan te klikken voor een iets groter formaat.

5 opmerkingen:

  1. Prachtige serie van prachtig land
    erg indrukwekkend al die haarspeld bochten

    Bram

    Mijn Wordpress Blog

    Dit is de enige manier om om via blogger reacties direct op mijn blog uit te komen, in plaats van op mijn oude blog, heb van alles al geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig land met mooie natuur en volgens mij ook nog echte stilte. Je hebt het geweldig in beeld gebracht. Indrukwekkend allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi, mooi en nog eens mooi =) ik wil ook zo graag eens die kant op! en dat huisje, ik zou er wel willen wónen! (of wordt het daar 's winters ook -2o? want dan niet hoor ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Inge hah, ik denk dat het er errug koud is s winters, en heeel vroeg en lang donker...dus eh...toch maar eens zomers die kant op gaan!

    BeantwoordenVerwijderen